Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Nina - 12 augusti 2013 22:05

Jo, det är det. Jag var äntligen ute med lilla C. Nu har jag kört för första gången denna höst. Han var så duktig. Stod helt stilla medan jag tog på honom grejorna och väntade tålmodigt medan jag lade på vagnen. Han stod till och med helt stilla medan jag klev på och satte mig. Han rörde sig inte förrän jag sa till honom att gå. Han mognar mer och mer för varje dag min lilla sprätt. Så nu är han körd igen efter ett långt uppehåll. Jag känner mig lugn i både själ och hjärta. Stolt så jag nästan spricker. Min lilla pojke börjar att bli stor.

När jag kom till pojkarna så låg de och sov. Ingen gjorde någon ansats till att kliva upp. När jag frågade vem som egentligen vaktar här så började de att skruva på sig och till slut bestämde de sig för att stiga upp. Jag selade på Cielo och tog ut honom från hagen. Förväntade mig att Libero skulle explodera. Men det gjorde han inte. Han följde med oss längs staketet så långt han kunde och ställde sig sedan där för att spana efter oss och vänta. När han hörde oss komma tillbaka så gnäggade han och när vi kom närmare hagen hängde han med oss till grinden. Jag selade av Cielo och han stod helt stilla. Lämnade vagnen mitt på vägen medan jag borstade och självklart kom det en bil från en av stugorna precis då. Han stannade och väntade medan jag, med Cielo hängandes efter mig i grimskaftet, flyttade på vagnen. När bilen passerade så vinkade farbrorn och log. Då vände jag mig om. Cielo hade hittat borsten och hade dem i munnen. Han borstade och borstade på selen som låg i bagaget på bilen. Cirkus Cielo, roar sig själv. Han är verkligen snabb och han hittar på saker hela tiden.

Av Nina - 12 augusti 2013 19:39

Ibland när inte Cielo är så pigg på en tur så brukar jag koppla på vagnen bakom Mavericken. Mest bara för att den ska få rulla lite och känna sig lycklig. Det är klart att folk stirrar. Ibland kör de om och vevar ner rutan. De undrar då vart jag har hästen. Jag svarar snällt tillbaka att han är i hagen. Att han var inte så sugen på en tur helt enkelt ;)

Av Nina - 12 augusti 2013 16:56

Effektiv. Kan inte säga ett bättre ord för personalstyrkan just nu. Denna eftermiddag har vi satt ihop schemat. Är förvånad över hur fort det gick och vilket bra schema jag fick ;) Det var så roligt att träffa alla igen. Många skratt och varma kramar. Tänker tillbaka på mina gamla kollegor. Finns ett antal jag saknar gruvligt. Men mest min syster förstås. Önskar att hon var här, med mig.

Sitter här, har lite ont i huvudet och är trött, som man lätt kan bli efter en effektiv dag. Funderar på om jag inte ska göra ett ryck med pojkarna. Cielo har vilat lite väl länge från körningen eftersom jag inte haft tid :( Och Libero behöver trimmas han med så jag kan se honom som väl förberedd inför höstens inridning. Har fullt upp med att få vår gård i ordning så ibland får jag lite dåligt samvete för att jag låtit pojkarna vila en hel del. Inte för att det verkar gått någon nöd på dem.

Nu ska jag ta mig i kragen och göra ett ryck. Började detta ryck med att beställa mig en ny hjälm och två regntäcken inför höstens ruskväder. Köpte även ett randigt Rambo cooler och två bogbreddare till Libero.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards