Min spanjor Dorado

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Nina - 8 augusti 2013 09:40

I morse när jag gick på min promenad så hörde jag ett förskräckligt oljud. Skyndade mig mot ängarna för att förvarna min kusin om att det var någonting fel på antingen traktorn eller balmaskinen. Ut över skogsbrynet kom det en helikopter som gled sakta över mig där jag stannat för att glo. För det är så vi gör här när det rör sig. Vi glor ;) Det verkar som att de ännu en gång har tagit upp letandet efter den gamla tant som för några veckor sedan försvann från sitt hem i Kärrbäck.

Nemo lyckades spåra och hitta sig älgspår. Han hoppade och studsade så glad över sitt fynd. Tokhund. Och pappa som säger att det finns inga älgar. Pyttsan. De har inte letat och de har inte haft Nemo med sig. Nemo är så het på älgarna att han vaknar på natten när de passerar över på våra marker. Han väcker mig och propsar på att han MÅSTE kissa. Inte kul att jaga "älghund" mitt i natten.

Idag skiner solen igen och jag ska ta tag i att måla. Har kommit på en så rolig idé. Min morfar öppnade en gång i tiden ett hål i vedboden så fåglarna ska kunna flyga in där. Han satte även dit en liten pinne. Runt hålet han gjorde ska jag måla en drömfångare. Då kommer fåglarna att sova skönt, inga mardrömmar. På en av ytterdörrarna har jag planerat att måla Cielo. Det ska se ut som att han tittar ut ur boxen. Men först måste jag ju måla klart. Känns roligare att måla när jag har en morot. När jag vet att roligare aktivitet kommer.

Presentation

Beställ en målning

Målar canvas i olika format. Priserna varierar beroende på storlek. Du väljer själv vilket motiv du vill ha.

 

Prisexempel:

70x90 cm, 2400 kr

50x70 cm, 1900 kr

30x40 cm, 1000 kr

Finns även duk i andra format.

 

Välkommen att höra av dig med din beställning till ninaalina.waara@hotmail.se 

Fråga mig

20 besvarade frågor

Idolbild Fuego och Juan Manuel

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Idolbild

Från Millhorse AB

 

Från Yeguada Vikinga PRE

 


Ovido - Quiz & Flashcards